20
apr.

‘Mijn recruiter-collega’s zijn dagelijks bezig met het zoeken naar jong talent. Als Marketing Specialist ondersteun ik ze daarbij. Bij JAM gebruiken we namelijk nieuwe en unieke wervingsmethodes om onze jonge doelgroep te bereiken. De afgelopen 5 jaar heb ik veel geleerd over wat wel en wat niet werkt. Hieronder deel ik graag 10 tips!’
Tip 1: Social lead campagnes
‘Via Facebook Business is het mogelijk om betaalde campagnes op social media te draaien. En aangezien onze doelgroep voornamelijk op Instagram zit, is dat erg interessant. Hierbij kan je denken aan awareness campagnes voor je naamsbekendheid, retarget campagnes voor bezoekers van je website of leadgeneratie campagnes. Die laatste zetten wij wekelijks in om diverse vacatures onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Als ze geïnteresseerd zijn in de vacature die ik promoot, kunnen ze hun gegevens achterlaten en belt een van mijn collega’s ze op met meer informatie.’‘Helaas is het sinds december 2021 niet meer mogelijk om te hypertargetten, wanneer de categorie van de campagne ‘werkgelegenheid’ is. Dat betekent geen targeting op basis van leeftijd, opleiding, interesses, etc. Het is daarom van groot belang om door middel van de advertentie de aandacht te trekken van de juiste doelgroep. Dat kan je bereiken door een triggerende vraag te stellen, in te spelen op een bepaalde behoefte van jouw doelgroep en/of gebruik te maken van een afbeelding waarop de doelgroep te zien is.’