"Met de hulp van JAM kunnen wij ons 100% richten op de organisatie van het evenement"

Roel van de Ven, Sjoerd Smetsers en Frans Smetsers, oprichters Stichting Evenementen Oirschot, vertellen over hun ervaring met JAM.

🕔 5 min leestijd

"Wij zijn (v.l.n.r.) Roel van de Ven, Sjoerd Smetsers en Frans Smetsers. Wij zijn alle drie (voormalig) horecaondernemers en hebben samen met nog een aantal andere ondernemers uit Oirschot ‘Stichting Evenementen Oirschot’ opgericht. De stichting is in 2008 opgezet met als doel om diverse evenementen voor het dorp te organiseren en daarmee reuring te creëren en Oirschot op een leuke manier op de kaart te zetten. Onze grootste evenementen zijn Zinderend Oirschot en Oirschot Winterparadijs. Dat laatste evenement trekt jaarlijks zo’n 20.000 bezoekers en is voornamelijk het evenement waarbij wij de hulp van JAM inschakelen.

Oirschot Winterparadijs is een jaarlijks terugkerend, drie weken durend evenement in december. Tijdens dit evenement staat de grote schaatsbaan midden op de markt van Oirschot centraal en worden er rondom diverse activiteiten georganiseerd. Hierbij kan je denken aan fluitketelschuiven, dj’s tot laat in de avond, een sponsormiddag, activiteiten voor kinderen, etc. Met een zo gevarieerd mogelijk aanbod van activiteiten is het evenement geschikt voor jong en oud. We werken samen met heel veel vrijwilligers uit het dorp, maar voor het personeel achter de bar hebben we de hulp van JAM ieder jaar hard nodig.

Het personeel achter de bar regelden we voorheen makkelijk via alle horecaondernemers. Gewoon hun personeel extra inplannen, deze uren declareren bij de stichting en klaar. Maar na verloop van tijd verkochten steeds meer ondernemers hun zaak en werd dit dus ook steeds lastiger. Ook Sjoerd verkocht in 2017 zijn restaurant aan de markt in Oirschot en ging aan de slag als horecamanager op Eindhoven Airport. Zodoende kwamen we in contact gekomen met JAM, omdat zij de planning van de horecaconcepten op Eindhoven Airport verzorgen. Omdat de manier van werken van JAM ons aansprak, zijn we een keer met z’n allen om tafel gaan zitten. Dat is eigenlijk het begin van onze samenwerking geweest.

JAM zorgt echt voor een stukje ontzorging. Wij hoeven nu niet meer na te denken over het zoeken van geschikte mensen, de verloning, administratie en al het andere wat er bij het aannemen van personeel komt kijken. Dat verloopt nu allemaal via JAM. Wij hebben het zelf namelijk al druk genoeg met de rest van de organisatie en onze eigen banen. Daarnaast hebben wij eerlijk gezegd ook niet echt kaas gegeten van alle wet- en regelgeving betreft het (tijdelijk) in dienst nemen van personeel. Nu sturen wij gewoon de diensten door die we niet op kunnen vullen en krijgen we na afloop een factuur. En dan weten we zeker dat alles verantwoord is geregeld zoals het hoort!

De samenwerking met JAM en het contact met Steven verlopen beiden erg prettig. Ver voor het evenement brengen we hem op de hoogte van alle ideeën en details en een aantal weken voor het evenement sturen we de planning door die we tot dan hebben kunnen maken. JAM vult vervolgens alle open diensten in met beschikbare jongeren uit de buurt. Op die manier hebben we meestal een team van 25 mensen die we zelf hebben geregeld, aangevuld met 10 jongeren uit de JAM studentenpool.

Tot nu toe bevalt het personeel van JAM ons goed en ze dragen met hun jonge doelgroep goed bij aan onze mix van jong en oud achter de bar. De communicatie is overzichtelijk, correct en duidelijk en dat vinden wij erg fijn werken voorafgaand aan dit grote evenement. Wij zijn kortom zeer tevreden en hopen de komende jaren op een fijne voortzetting van deze samenwerking!"

Wilt u zich ook niet meer hoeven bezighouden met verloning, administratie en alles wat er bij het aannemen van personeel komt kijken?
Maak dan een gratis bedrijfsaccount aan of neem even vrijblijvend contact met ons op om te vragen naar de mogelijkheden.

Share deze pagina: