Jan, de out-of-the-box denkende schakel van de Kempen

Benieuwd naar de gezichten achter JAM? In deze reeks zult u ze beter leren kennen! In deze eerste blog gaat de aandacht naar Jan van Rooij, Junior recruiter van de Kempen.

🕔 5 min leestijd

Ik zit samen met Jan aan tafel te midden van alle chaos op Eindhoven Airport. Jan is 2,5 week geleden begonnen bij JAM. Hoog tijd om hem wat beter te leren kennen.

Jan vertelt dat hij Bedrijfskunde MER op de Fontys in Eindhoven heeft gestudeerd. Een brede studie, omdat hij eigenlijk nog niet goed wist wat hij precies wilde gaan doen. Tijdens zijn studie kwam hij erachter dat hij eigenlijk niks om cijfers geeft. En ook bij rechten kreeg hij zijn bedenkingen, toen het dikke wetboek op zijn bureau werd gegooid. Praktische voorbeelden vond hij fijn. “Marketing vond ik interessant. Alles wat met reclame te maken had vond ik gaaf: iets verzinnen om jouw product of dienst bekend te maken. Als ik Edwin hoor praten begint het weer te kriebelen.” Ik vraag waarom hij dan niet die kant op is geslagen, maar daar heeft hij eigenlijk geen antwoord op. “Ik kan eigenlijk nog steeds niet zeggen wat ik later wil worden”. Thuis was hij al jarenlang aan het werk in de autogarage van zijn vader. Maar daar zat volgens hem geen toekomst in.

Per toeval is hij de vacature van recruiter in de Kempen tegen gekomen. “Ik zag de vacature en werd eigenlijk meteen enthousiast. Niet per se alleen door de functie, maar ook de gehele sfeer, het jonge team en eigenlijk het totaalplaatje. Ik heb de vacature toen toch nog maar even opzij gelegd om erover na te denken, maar het bleef kriebelen.” Na een aantal dagen besluit Jan toch de gok te wagen en een sollicitatie te versturen.

Nu, een aantal weken later, is hij elke dag al druk bezig met e-mails en appjes van jongeren die op zoek zijn naar een baan. Als je het mij vraagt een goede toevoeging voor team de Kempen. Misschien is Jan wel die creatieve, praktische en out-of-the-box denkende schakel die ervoor kan zorgen dat team de Kempen naar een ander level getild kan worden. Ik ben benieuwd naar al zijn ideeën en hoe hij deze functie eigen zal maken.

- Nikki Theuns, Junior marketing manager

Share deze pagina: