Maak het persoonlijk
Gen Z houdt van uniekheid en personalisatie. Schrijf daarom bijvoorbeeld een handgeschreven kaartje met een persoonlijk bedankje of wens voor het nieuwe jaar en voeg deze toe aan het kerstpakket. Wil je écht uitpakken? Personaliseer dan het hele kerstpakket. Het kost misschien iets meer tijd, maar zorgt er wel voor dat iedereen zich echt gezien voelt.
Een vette activiteit
Vind je het lastig om een kerstcadeau te verzinnen? Denk dan ook eens aan het geven van een activiteit zoals budget voor een etentje met vrienden, een workshop of concertbon. Gen Z vindt het chill om herinneringen te maken met hun vrienden en hecht hier veel waarde aan.
Echt geen inspo? Laat ze zelf kiezen
Mocht je echt geen inspiratie hebben voor het samenstellen van het kerstpakket, laat dan je medewerkers zelf kiezen. Laat ze bijvoorbeeld een keuze maken tussen drie verschillende kerstcadeaus, zodat het zeker bij ze past of geef een cadeaubon. De tweede optie is wel wat standaard en een tikje saai, maar zorgt er wel voor dat iedereen iets kan uitzoeken waar ze echt iets aan hebben.
Maak het Instagrammable en aesthetic
Dat Gen Z nogal actief is op Social Media is wel bekend. Zorg er daarom voor dat naast de inhoud van het pakket, ook de buitenkant mooi is vormgegeven. Dit zorgt voor een aesthetic gevoel en maakt de kans groter dat ze het zullen delen op hun socials (= gratis naamsbekendheid!).
Denk aan inclusiviteit
Gen Z is gewend aan diversiteit en vindt dit ook belangrijk. Een kerstpakket dat rekening houdt met verschillende dieetvoorkeuren, culturele achtergronden en persoonlijke situaties wordt zeker gewaardeerd. Denk bijvoorbeeld aan alcoholvrije opties, een mix tussen vegan en niet-vegan snacks of neutrale cadeaus die voor iedereen passend zijn.
